בניית אתר – התוכן ראשון העיצוב סוף דבר

בניית אתר – התוכן ראשון העיצוב סוף דבר

בניית אתר, היא לרוב פנטזיה של צבעים וצורות. אין ספק שיש חשיבות לעיצוב אלא שבחירה זו צריכה לבוא שלב אחד אחרי משהו גדול יותר- התוכן!

"אני רוצה אתר!" ההחלטה הנחושה מגיחה לעולם כשעוד לקוח פוטנציאלי מתקשר ושואל אם יש לך אחד כזה. "עדיין לא", מגיעה ההכרזה וההבטחה לעצמך שבקרוב יהיה.

 לרוב, המחשבה על בניית אתר נושאת בתוכה פנטזיה של צבעים וצורות.

"צבעים של סוכרייה שישדר מתיקות", "תכלת של ים שיעביר רוגע", "אדום לתעוזה וחדשנות" קווים עגולים, קווים חדים ועוד.

אין ספק שיש חשיבות רבה לעיצוב ולצבעים במסר שברצונך להעביר ללקוחותיך, אלא שבחירה זו צריכה לבוא שלב אחד אחרי משהו שהוא גדול עוד יותר בחשיבותו – התוכן!.

 מחשבה על אתר – צריכה לשאת אתה קודם כל מחשבה על תוכן.

כמו שאת האריזה למוצר בחנות, מקבלים רק בסוף הקנייה, כך גם בבניית אתר.

כדי למנוע מעצמך צרות עתידיות, ובעיות לוגיסטיות בלתי פתירות (איך להכניס חצי סופר לעשר שקיות פלסטיק?), כדאי לך לחשוב קודם על התוכן. לקבע את הנפח המדויק שלו, את צורתו ומהותו, ורק בסוף לחשוב אם יתאים לו צלופן וסרט? שקית נייר מצוירת? או קרטון חום סגור בנייר דבק. זה לא שלא ישאלו אותך: אתר אינטראקטיבי או תדמיתי? כמה דפים? פורום? עם ניוזלטר או בלעדיו? רשימת תפוצה? כן או לא. אבל תאכלס, זה לא ממש הכנסת תוכן, זו  בחירת אריזה.

מגיע הרגע שבו יש צורך להזין את המהות של האתר, זה שבשבילו בנית לו מארז כל כך יפה. זה שקוראים לו עסק: הליבה, קהל היעד, הייחודיות, התועלות ללקוח. אי אפשר להגיע לרגע הזה מבלי שיש לך במחשב פולדר המכיל את כל החומרים של האתר שלך בצורה מדויקת, יפה וברורה. יתרה מזה, אין טעם  לרוץ ולברר על מעצבים וחברות בנייה לפני שמכינים שיעורי בית (ועל רגל אחת מול הטלוויזיה, זה לא נחשב שיעורי בית).

 עריכת רשימה מדויקת של הדפים שיש צורך להכניס לאתר הוא שלב הכרחי וראשוני. שאלת שאלות כמו לאלו עוד דפים האתר זקוק מלבד הדפים הסטנדרטים? (דף בית, אודות, חזון וצור קשר) יכולים להיות כל מיני עודים זה מאוד תלוי במהות העסק שלך. העוד יכול להיות: מאמרים, ספרים מומלצים, סדנאות, שיטות עבודה או מוצרים. לפעמים כל מוצר הוא דף, לפעמים כל המוצרים מופיעים ביחד. האם היית רוצה ממליצים? האם קישורים? מה עוד צריך האתר שלך להכיל? אולי טיפים? אולי שאלונים? אולי ארגז כלים?

 אחרי שסיימת להכין את הרשימה המדויקת של הדפים, זה הזמן לחשיבה. האם יש לך את המסוגלות לכתוב את כל החומרים האלו לבד?

אם כן, אין לך אלא להתחיל במלאכה. דף אחרי דף.

shutterstock_280542353

התוכן לא רק תוחם את העיצוב, הוא ממצק את העסק כולו.

ככל שהוא יישב לך יותר טוב בבטן, כך ההרגשה תהיה שהוא משקף אותך ביתר נאמנות.

  – למעצב שלך יהיה קל לבנות מארז יפה על פי המסר והמשמעות של התוכן, אבל לא רק. גם צורתו החיצונית כמו: כמות מילים וחלוקה לפסקאות יילקחו בחשבון כשירצו להתאים לו עיצוב הולם.

  סיימת לכתוב? זה הזמן לקרוא. מוצא חן בעיניך? זה הזמן לחפש מעצב. לא? זה הזמן לחפש איש תוכן.

 איש תוכן יוכל לעזור לך בעבודה של מיקוד והבנת העסק שלך.

ברוב הפעמים העבודה שלך תהיה מאוד קלה. לענות על שאלות. הוא ילמד על העסק שלך, יחדד נקודות, ישאל שאלות. התשובות יהיו שלך. אם אין תשובות ברורות, פועל יוצא- דרושה חקירה, פועל נכנס- דרושה עזרה מאנשי מקצוע: יועץ עסקי, איש שיווק וכו'.

בית לא מתחילים לבנות מהגג, אתר לא מתחילים לבנות מהעיצוב. קודם צריך יסודות.

 זה הזמן לחקור, לבדוק, להבין, לכתוב, לערוך וללטש. תוכן דורש השקעה. אחרי הכול המטרה היא  שאנשים יקראו על העסק שלך, לא רק יציצו עליו.

הכול מוכן? זה הזמן להתחיל להרים טלפונים לחברות בנייה ומעצבים.

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email

תגובות

תגובות