מאמרים הם לפעמים כמו קסם- טיפים בכתיבת מאמרים

אולי קראת איך כתיבת מאמרים והפצתם ברשת יכולים לשווק את העסק שלך בגדול ובזול.

אולי שמעת כי מאמרים שיווקיים הם כלי חשוב לקידום האתר שלך, ואולי ראית איך כתיבת מאמרים מקצועיים עזרה לקולגות שלך (די בקלות) למתג עצמם כמומחים בתחום מסוים.

כך או כך, כבר הבנת שמאמר טוב הוא כמו קוסם ששולף שפנים מהכובע. את הכובע כבר יש לך אבל מה עם השפנים?

 להלן טיפים בכתיבת מאמרים מעניינים או במילים אחרות: להוציא את השפנים מהכובע.

 טיפ מס' 1: להתרכז בנושא אחד

לפני שניגשים לכתיבת המאמר עצמו, יש להגדיר במדויק על מה רוצים לכתוב.

זה שאתה מאמן, לא אומר שאתה חייב לספר (שוב ושוב) מה זה אימון ומה התפקיד שלך כמאמן. תן להם ערך מוסף מליבת האימון שלך.

 אם הנך מאמן אנשים להתמצאות רגלית במרחב (כן, כאלו שהגיעו לגיל 30+ ועדיין הולכים לאיבוד בין רחוב דיזנגוף בת"א לרחוב אבן גבירול שבאותה העיר).

אולי תופתע לשמוע, אבל מספר הנושאים שאתה יכול לכתוב עליהם מאמרים שיווקיים, (על העיר שלא מפסיקה לבלבל), יכול להגיע למספר הרחובות שצריך לחצות כדי להגיע מראש העיר הראשון של תל אביב למשורר והפילוסוף מתקופת תור הזהב בספרד.

 אחרי שתסיים לחרוש את המדרכות התל אביביות, תוכל לעבור לעיר הלא פחות בעייתית ירושלים, ואחריה –חיפה. המרחב האורבאני הוא כר עצום לניווטים. על הדרך אתה יכול לתת טיפים להורים שיש להם קושי להתמצא במרחב, על איך להקנות לילדים שלהן ביטחון בעניין.

חשוב לזכור: יש לך ידע וניסיון רב, אבל אין צורך להפגין את כולם בבת אחת.

טוב תעשה (וגוגל ישמח), אם תבחר כל פעם נושא אחר מצומצם ככל האפשר ותכתוב עליו מאמר שיווקי.

טיפ מס' 2: הפנייה למאמר

חשבת וחשבת ובחרת לך נושא: "כלים לכתיבת מאמר שיווקי" או "איך לנווט ברחובות ת"א בלי GPS".

זה הזמן לנסח הפנייה למאמר. למה הפנייה?

אם אתה מאמן להתמצאות במרחב אתה בטח מכיר את התופעה שאנשים שאין להם חוש כיוון נוסעים לא פעם אחרי מי שלפניהם. אם אין להם מושג מה בערך המסלול, סביר שבהסחת הדעת הראשונה הם לא יבינו איפה הם נמצאים.

 חשוב להסביר לקוראים על הדרך שהם הולכים לעבור, אחרת הם פשוט ילכו לאיבוד.

הפנייה לא רק שתאתגר את הקוראים שלך להמשיך ולקרוא, אלא תהיה בשבילך סמן לדברים שאותם אתה רוצה לומר.

כל פעם שתסטה מהנושא, ההפניה תחזיר אותך לליבת הרעיון. זה המצפן שלך.

 חשוב לזכור: מאמר נכון הוא זה שמתחיל לפתח נושא מסוים וממצה אותו, לא מזגזג בין נושאים.

מה שנכון למציאת הדרך הישר, נכון גם לרעיונות.

טיפ מס' 3: כותרת

תחשוב על כותרת .

הכותרת שתבחר לא חייבת להיות זו שתשמש בה בזמן אמת, אבל גם היא (כמו ההפניה), תעזור לך לא לסטות מהנושא המרכזי אותו אתה רוצה להעביר.

 אם אתה כותב טיפים איך לא ללכת לאיבוד במגדלי עזריאלי, לא יעזור לקוראים שלך אם פתאום תעלה על הרכבת ותעבור לקניון במודיעין.

הבטחת להם עזריאלי? לך עליו על כל שלושת מגדליו.

טיפ מס' 4: התחלה, אמצע וסוף

בשביל לכתוב מאמר טוב צריך שלושה דברים: התחלה, אמצע וסוף.

תוותר בשלב ראשון על האמצע ותתרכז בהתחלה ובסוף. מה נקודת המוצא ואיפה הסיום.

אחרי שתחליט במה להתחיל ובמה לסיים, יהיה לך קל יותר לסמן את הקו שעובר בין שתי הנקודות.

 חלק את הרעיון שאתה רוצה להעביר לנקודות (ציוני דרך). כל ציון דרך יהווה פיסקה.

אל תעמיס על פיסקה יותר מ5-7 שורות.

טיפ מס' 5: קשר בין פסקאות

תדאג לזרימה נכונה של רעיונות. לקשר בין פסקה בפסקה.

אתה יכול לסגור פיסקה במילה מסוימת ולפתוח פיסקה חדשה באותה המילה.

להמשיך לפתח רעיון שהתחלת בו. המטרה: להחזיק את הקורא בערנות.

טיפ מס' 6: כמות לעומת איכות  

לא פשוט לכתוב מאמר שיווקי טוב ומעניין. שפנים יכולים להיות מאוד חמקמקים. לתפוס אותם, ולשלוף אותם ברגע האמת, זה לא עניין קל, גם לא לקוסמים או לכאלו שעוסקים בכתיבה שיווקית.

על מנת להסיר ספק: האיכות יותר חשובה מהכמות.

עדיף מאמר אחד טוב אחת לחודשיים, מאשר מאמר חלש אחת לשבוע.

או במילים אחרות, עדיף שפן אחד בכובע, מאשר הרבה כובעים בלי שפן. הוקוס פוקוס…להזמנת כתיבת מאמר התקשרו 052-8222372

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email

תגובות

תגובות