כתיבת מאמר ראוי לפרסום
כתיבת מאמר ראוי לפרסום
שלב אחרי שלב משולחן העבודה ועד לשולחן המערכת
שלב 1- נקודת הנחה – עורכי תוכן "רעבים" לתוכן.
העובדה הפשוטה הזו, לרוב נעלמת מעיניהם של בעלי העסקים שבטוחים שהם צריכים לרדת על ברכיהם על מנת שעורך יסכים לפרסם מאמר שלהם או לפחות להתחנן על נפשם כדי לזכות בפרסום. את תמונת בעל העסק המתרפס תוציאו לכם מהראש ובמקומה תדמיינו עורך שמשווע לתוכן איכותי. היום, מחר ואם אפשר –אתמול. פורטל תוכן בנוי על תוכן ואתם, כבעלי ידע, ניסיון ואינטרס (רצון שידעו עליכם), יכולים לספק אותו.
שלב 2- לפני שכותבים? חושבים!
שלושה קריטריונים מנחים עורכי תוכן אם לפרסם מאמר או לא. שווה לאמץ אותם.
- חדש
- מעניין
- רלוונטי
רלוונטיות– מאמר רלוונטי זה מאמר שמתקשר למשהו עכשווי.
- עונה– אם לפני בוא החורף יש לך, כתזונאית לילדים, עצות להורים לילדים בבית ספר יסודי, איך לחזק את המערכת החיסונית באמצעות תזונה- זה מאוד רלוונטי.
- חג – פסח מתקרב ולך, כיועצת משפחתית, יש עצות איך לא לאכול מרור משפחתי. – רלוונטי.
- מצב ביטחוני– שמכניס לסטרס וכמדריכת מדיטציה את מכירה דרכים פשוטות להירגע בלי לקחת טיפה אחת של רסקיו- ברור שרלוונטי.
- אירוע תקשורתי, אבטלה, שביתות – כל אלו מספקים שלל "תירוצים" רלוונטיים לכתוב מאמרים שיש להם סיכוי גבוה להתפרסם.
חדשנות- אולי נדמה לכם שעל כל נושא שחשבתם עליו- כבר כתבו קודם. זה נכון. אבל כמו שאמר אריק אינשטיין "זה לא משנה". כי אף פעם, אף אחד לא כתב משהו כמו שאתם תכתבו. ולכן, אם אתם שואבים את הידע מתוככם ולא הולכים לעשות copy past (חס ושלום), על מאמר של מישהו אחר, תמיד יהיה משהו שתוכלו לחדש בו.
מעניין- עניין היא לרוב נגזרת של רלוונטיות וחדשנות. כלומר אם הנושא רלוונטי ומחדש- סביר שהוא מעניין.
שלב 3 – כתיבת המאמר
- אל תתנו ל-"ים" הידע שאגור בכם לשטוף לכם את המקלדת. חשבו על נושא ברור וממוקד. ממוקד בקהל היעד. ממוקד בבעיה. ממוקד בפתרון. "טיפים איך למצוא עבודה אחרי גיל 50", "5 דרכים שלא חשבתם עליהם לסגור את המינוס בבנק" ו-"האם הילד שלכם מוכן לכיתה א'? – בוחן פתע להורים" – הם דוגמאות לתוכן ממוקד.
- צרו שם למאמר והפנייה אליו כדוגמת ההפניה למאמר זה.
- זכרו שאנשים רוצים לקרוא את הטיפים שלכם בנושא תזונה של ילדים בחורף, או את העצות שלכם לניהול תקציב משפחתי בזמן אבטלה וכמוכם גם הם לא "מתים" על דוחות יבשים, רשימת מכולת או משפטים ארכאיים כמו "הועילו נא בטובכם". שפה בגובה העיניים, הומור, סיפור שטח כל אלו יחזיקו את הקוראים שלכם בערנות עד הסוף. ולכל מאמר צריך להיות סוף.
- האורך כן קובע. 1500 מילים למאמר –זה ארוך מידי. 200 מילה- קצר מידי. 600 מילים למאמר באינטרנט- זו כמות מומלצת אבל שום מאמר טוב לא ידחה בגלל 10% לכאן או לשם.
שלב 4- שליחת המאמר
בחרו את הפורטל המתאים לפי קהל היעד שאליו פונה המאמר. אם קהל היעד שלכם הוא נשים פורטלים כמו און לייף או סלונה יכולים להוות יופי של פלטפורמה. לקהל יעד עסקי- כלכליסט יכול להתאים. מאמרים למגזר הדתי מומלץ להפנות לפורטלים שזה קהל היעד שלהם. לכול הפורטלים הגדולים יש מספר מדורים: בריאות, יופי, משפחה, יחסים וכדומה. כשאתם פונים למערכת ציינו את המדור הספציפי שאליו מיועד המאמר.
נכנסתם לפורטל המתאים? חפשו את קטגוריית "צרו קשר" או "כתבו אלינו". באתר Ynet למשל, הוא מופיע בפוטר. כתבו הודעה קצרה למערכת, הציגו את עצמכם ואת סיבת הפנייה. השתמשו בהפניה למאמר כדי לגרות את העורך וציינו שאם המאמר רלוונטי למדור, תשמחו לשלוח את המאמר המלא.
שלב -5 חכו לתשובה
אם לא דילגתם על אף שלב, למאמר שלכם יש סיכוי טוב להתפרסם. לא קיבלתם תשובה אחרי יומיים-שלושה? פנו לפורטל אחר. קיבלתם תשובה שלילית? קראו את הסיבה. לפעמים זה פשוט כי העורך עומד לפרסם מאמר דומה בעוד שבוע. אם לא בוער לכם, נסו לחכות. מתי שהוא הוא יהיה שוב רעב לתוכן.