הצבת יעד ומי הקהל? על החשיבות של הגדרת קהל יעד בשיווק

אין כמו האושר שמביא אתו הלקוח הראשון. הצלחת לגייס אותו, למכור לו. ובסוף, הוא אפילו שילם לך. יאללה! הנפת את דגל העצמאות ויצאת ל"שחק אותה". כלומר…לשווק אותה.

 עם הניצוצות בעיניים, הפרפרים בבטן והתקציב הזעום הלכת להדפיס כרטיסי ביקור.

בבית הדפוס שאלו אותך "מה לכתוב?", "ייעוץ לכלכת המשפחה" ענית מיד. לא היה ברור לך איך להתחיל לשווק אבל אנשים שדיברת אתם הזכירו מפגשי נטוורקינג כדרך שיווקית זולה ואפקטיבית.

כששאלו אותך למי מיועד הייעוץ? ענית באוטומט: "למשפחות שנמצאות באוברדרפט". כולן נמצאות שם חשבת בשמחה. יכולת לשמוע את הטלפון מצלצל ולשמוע את המעות המצלצלות.

 רוצה להיפטר מהמינוס בבנק?

אחרי חצי שנה ספרת עבודה וחצי. חשבת שכרטיס ביקור הוא תנאי שיווקי הכרחי אך לא מספיק. קיבלת החלטה להשקיע בגלויה שיווקית. שוב פנית לבית הדפוס. בחרת תמונה של בחור שמח עם חליפת עסקים שמעיף דולרים לשמים. וכתבת בגדול ובאדום "רוצה להיפטר מהמינוס בבנק?. ייעוץ לכלכלת המשפחה..".

ודמיינת את היומן מלא, והארנק מלא. והלב שלך כבר התמלא בשמחה. אבל… לא קרה הרבה.

 אז החלטת שמספיק עם השטויות והגיע הזמן לקפוץ לדבר האמתי. החמצן העסקי. "אתר".

ומצאת פלטפורמה לא יקרה, עם מערכת ניהול עצמית המאפשרת להכניס טקסטים, מאמרים  ותמונות. ושוב כתבת "רוצה לסגור את המינוס בבנק"? כי זה נראה לך הכי טבעי שכולם רוצים לסגור את המינוס בבנק. וסיפרת על תהליך הייעוץ, ועל החזון שלך , וכתבת על הרקע המקצועי שלך ו…נאדה.

 בשביל "כולם"

בחירת קהל יעד

בעלי עסקים רבים נוטים למהר ולהוציא חומרים שיווקיים לפני הגדרת קהל היעד שלהם.

קייטרינג לאירועים יכול לשווק את עצמו לקהל של עד 100 איש לאירועים אינטימיים, ויכול לשווק עצמו לאירועי יוקרה של 500 אנשים. הגדרת קהל היעד תהיה שונה בשני המקרים וכל אופי השיווק ייגזר מכך. במקרה הראשון "דודה שרה תזכיר לכם עוד הרבה פעמים כמה האירוע שלכם היה נפלא" ובמקרה השני "הפרטים הכי קטנים יוצרים את הרושם הכי גדול".

 הנזק השיווקי הכי גדול שבעל עסק יכול לעשות לעצמו כשהוא חושבת על הגדרת קהל היעד שלו, הוא להגדיר אותו במילה אחת "כולם" ועוד להפליג ולומר שיש לו תפריט בשביל "כולם", וגם המחירים שלו גמישים ומתאימים ל"כולם". האם גם אתם מתייחסים לעצמכם כ"כולם"?

 ומה עם עסק לכלכלת המשפחה? זה מוגדר לא? אז זהו- שלא!.

 נסו לחשוב כמה סוגי משפחות אתם מכירים או יודעים שהן קיימות. האם הדאגות של משפחות עם פעוטות הן כמו של המשפחות עם מתבגרים? האם משפחות עם שלושה ילדים דומות למשפחות מרובות ילדים? האם משפחות חד הוריות דומות למשפחות עם שני בני זוג?

רק עסק שטורח על הגדרת קהל היעד שלו, ממפה את הצרכים של קהל היעד שלו, מגדיר את הבעיות שקהל היעד שלו ומתמודד איתן, רק עסק כזה יכול לעזור למשפחה שהוא עובד אתה לראות את הפלוס שבשירות שלו.

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email

תגובות

תגובות