הכי רחוק מהסטנדרט. למה תוכן לאתר צריך להיות מקורי

תוכן לאתר לא צריך להיראות "כמו של", "דומה ל" או "מרגיש כמו". תוכן לאתר צריך להיות משהו אחר. מבחן של בידול.

בידול

דף הבית שהיא שלחה אלי לקריאה היה בסדר. בסדר בשביל תוכן לאתרים של אחרים.

 היא אמנית בנפשה. אהבתה העיקרית היא לצילום אך כישרונה הגדול בעיצוב גרפי הביא אותה לשלב במוצריה בין שני התחומים דבר שכמובן יוצר בידול משאר מתחריה ואף מספק בידול לקהל לקוחותיה.

הלהט ניכר מכל מילה בשאלון שמילאה עבורי, היצירתיות, התשוקה, האהבה, אבל דף הבית שידר קורקטיות לשמה. "הסטודיו מתעסק ב…", "הסטודיו מציע ללקוחותיו…", מספק ללקוחותיו…".

הייחודיות והתועלת שהיא מביאה לקהל היעד שלה לא בוטאו במלל הסטנדרטי ששיגרה אלי.

באחת מהשיחות בינינו, נתגלתה לי הבעיה בשיא חומרתה: "תסתכלי איך אחרים כותבים", היא זרקה לי, והודתה שאת הטקסט שהעבירה אלי "יושב לי טוב" היא אספה מכאן ומשם.

אם להשתמש במילים עדינות, כמעט התפחלצתי!. אחרים? מה לאחרים ולעסק שלך?

 אתה לא לבד שם באוקיינוס

מעטים מאוד התחומים אם בכלל, שאתה שוחה שם לבדך. יוצר את היש מאין וחלוץ לכתוב את הטקסט שמיוחד רק לך משום שאין אחר.

לרוב יש הרבה מתחרים במקרה הטוב, והמון מתחרים במקרה הפחות טוב.

שוק המעצבים הגרפים הומה, כך שוק מעצבי התכשיטים, שוק המטפלים ושוק המאמנים למיניהם.

אבל רגע! כשפתחת עסק לא התכוונת שהוא יהיה כמו העסק של השכן.

מותר לך להציץ באתרים של השכנים, אחרי הכול אנחנו אנשים סקרניים ותמיד מעניין מה מתרחש אצלם בבית, אבל מכאן ועד לאמץ מתכניו של אתר זה או אחר, או ליצור בלילה של תכנים שאספת לך מכל מיני אתרים, זה פשוט עוול לעסק שלך.

 "להסתכל מה כתבו אחרים"? שאלתי, "למה?", "כי הם כותבים בסגנון כזה…" השיבה.

 מה שאתה כותב הם קונים. או לא.

בכתיבת תוכן לאתר שלך, השאיפה הגדולה שלך צריכה להיות איך לתת ביטוי לעסק שלך במילים, כך שהגולשים כשיקראו את התכנים באתר ירגישו את העסק שלך מדבר אליהם והם, יש לזכור, לא מכירים את העסק שלך. מה שאתה כותב הם קונים. או לא.

הלקוחה שבאה לכתוב תוכן לאתר של העסק שלה, הרגישה בנוח בתוך טקסטים משומשים. אבל הסיבה שהיא הגיעה אלי הייתה דווקא הכתיבה השונה והמרעננת

"כל כך אהבתי את המשפט הפותח שלך", התפעלה בפני,  "הרגשתי שאת מדברת אלי". "את באמת כתבת את זה?" שאלה אותי כאילו חששה שמדובר כאן במקרה של הסנדלר הולך יחף…

תוכן לאתר בא להקרין את זהות העסק שלך החוצה.

אם אין שני אנשים שהם ממש אותו דבר? מדוע שיהיו שני עסקים זהים?. לא יהיו אלא אם כן אתה מתעקש "להיות כמו…". כשאתה כותב, צא מגבולות הסטנדרט. קח את החופש שלך לבטא את העסק שלך כמו שאתה רוצה אותו, כמו שאתה חש אותו ותתעלם כמה שיותר מהתכנים של המתחרים.

אחרי הכול, אם התוכן לאתר שלך מזכיר את אלו של האחרים, אז גם העסק שלך עלול להיגרר לאותו מקום. וזה ממש אבל ממש לא המקום בשבילך.

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone

תגובות

תגובות