עשו שיווק לא פרסומות – ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן פרסומי

בתוך 24 שעות נחשפתי לשלושה בעלי עסקים שבסך הכול רצו לשווק את העסק שלהם אבל מה שיצא להם זו פרסומת.

על ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן פרסומי ולמה לבעלי עסקים קטנים חשוב לעשות שיווק בלי פרסומות

 3 פרסומות וחזרנו

מכירים את זה? את החברות והמותגים שנדחפים לנו למסך באמצע תכנית ריאליטי או סרט? הם נדחפים ואנחנו מיד יוצאים להפסקה משלנו- להפעיל את המדיח, לעשות טלפון קצר שדחינו או להיכנס לאמבטיה למקלחת זריזה.

 הכתובית הזאת משחררת אותנו לעיסוקינו כמו שמשחררים קבוצה בטיול מאורגן לשופינג- עם זמן קצוב. למה? כי אנחנו עלולים לשכוח את עצמנו ולאחר לשוב. 

כצרכנים פוטנציאליים אנחנו חשופים לשטיפת מוח מכרתית בכל מקום. בחוץ ובבית. בשלטי חוצות, על אוטובוסים, ברדיו, בטלוויזיה וכמובן באינטרנט. הפרסומות מאופיינות בכך שהן קצרות, בולטות וחוזרות שוב ושוב על שם המותג או החברה. ועוד משהו מאפיין אותן. הן עולות כסף. הרבה מאוד כסף. 

רוב בעלי העסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות שטח פרסום אבל הם יכולים לעשות משהו הרבה יותר טוב! הם יכולים לעשות שיווק.

שיווק עושים בסבלנות או לא עושים בכלל

תוכן שיווקי, להבדיל מתוכן פרסומי, אינו מטיח את המוצר או השירות ישירות בפרצופו של הצרכן שוב ושוב. הוא חושף אותו טפח אחר טפח באמצעות תוכן בעל ערך– ידע, מידע או דעה, שקהל היעד הרלוונטי יכול ללמוד ממנו משהו, להגיע באמצעותו לתובנה מסוימת או למסקנה כלשהי.

שיווק הוא בניית מערכת יחסים עם אנשים. הבשורות הטובות הן, ששיווק בעל ערך מביא לאורך זמן לקוחות "מבושלים" למעמד המכירה.

תוכן בעל ערך ניתן להעביר באמצעות מאמרים, המלצות, סיפורי מקרה, תגובות, חוויות אישיות ועוד, במגוון אמצעים כמו: טקסט, וידאו ותמונות.

תוכן בעל ערך, אינו דורש כסף. הוא כן דורש יצירתיות והוא בהחלט דורש סבלנות.

בעלי עסקים נוטים לעיתים לאבד את סבלנותם השיווקית. בוער להם לצעוק את העסק שלהם החוצה והתוצאה היא שבמקום שיווק חכם ואותנטי יוצאת להם פרסומת.

פרסומות אפשר לראות, אפשר לשמוע ואפשר להריח!

זו הסיבה שתגובה מעניינת בפייסבוק, שתמשוך את תשומת ליבנו ותפנה אל הדף העסקי של המגיב, תעלה באפינו ריח של פרסומת!

למאמר שלא נושא בתוכו תובנה או זווית ראייה חדשה, שלא מחדש לנו דבר ושלא אומר כלום מלבד "בואו אלי!"- יש ריח של פרסומת! תמונה של מוצר קוסמטי בדף עסקי ללא שום אמירה אישית, אינפורמציה חשובה או מעניינת הוא פרסומת!  

עם השנים פיתחנו אלרגיה לפרסומות במיוחד כשהן מופיעות במקום שאנחנו לא מצפים להן. באיחולי מזל טוב לחבר בפייסבוק, בתגובה לסטטוס או בדפים העסקיים.

אלרגיה לפרסומת משמעותה אחת! אלרגיה אליכם כבעלי העסק. רוצים שאנשים יתעניינו בעסק שלכם? יעריכו את התוכן שלכם? ילמדו מכם? תשאירו את התוכן השיווקי שלכם נקי. נקי מפרסומות. 

 

 

 

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone

תגובות

תגובות