בחירת שם לעסק – מהסוף להתחלה

יש לך כבר קמטים במצח מלהוגיע את מוחך על שם לעסק החדש שלך?

מתרוצץ לך בנבכי המוח ולא מוצא את דרכו החוצה? רגע לפני שאתה מתחרפן או בוחר בברירת המחדל (כי זה היה הכי טוב שיכולת לחשוב עליו), עצור.

שמות

כשאתה מתכנן את מסלול הנסיעה שלך, מה אתה מחפש קודם כל? נכון, את נקודת היעד. לאן אתה רוצה להגיע. רק אחר כך אתה בודק את הדרכים האפשרויות כדי להגיע בדרך הכי קצרה אל נקודת הסיום. מה שעובד עם מפות עובד גם עם בחירת שם לעסק.

 קליט זה מדליק?

את בלה זלמנוביץ' ויש לך משתלה? בדקי אצל המתחרים שלך (ולא רק) אילו שמות מושכים אותך.

שם קצר (בן הברה אחת או שתיים?): "נוי".  הצליל? (אותיות גרוניות לא עושות לך את זה): "שתיל".

או אולי מה שבאמת מדליק אותך זה התחכום:   "ב.ז.יליקום".

 ניחוח חו"ל או ניחוח חולון?

מי קהל היעד שלך? אם אתה פונה גם לאנשים בחו"ל כדי שהם יבינו אותך, לך על שם בלועזית.

לפעמים קהל היעד שלך הוא צבר שורשי אבל לעסק שלך יש זיקה לחו"ל: במוצרים שלו, באווירה או בסוג השירות במקרים אלו ה-ABC יכולים להיות תחליף לא"ב.

המסר בסדר?

מה אתה רוצה שהעסק שלך ישדר? שובבות? יצירתיות? רצינות? רוגע? חכמה? ואולי אתה מעוניין בשילוב של יותר ממסר אחד. גם תחומים זהים יכולים להעביר מסר שונה. ובטח כאשר מדובר בתחומים שונים. אם אתה יועץ מס אתה יכול לבחור בשם שמשדר רצינות וכובד "מסרים", או אתה יכול לבחור בשם עם הומור שיעיד על היצירתיות והגמישות "מסתיק".

 להישיר מבט לא אומר ליישר את השם

יש לך עסק שמתעסק עם יצירה לפעוטות או עסק שמעצב בגדים לקטנטנים.

האם יכול עסק ליצירה לקטנטנים ועסק לבגדים לקטנטנים להעביר בדיוק אותם מסרים? כן.

אם מדובר ביצירה כיפית, חופשית ומהנה ובבגדים נוחים ללבישה העשויים מחומרים טבעיים.

 האם יהיה נכון לקרוא לשני העסקים באותו השם? לא.

גם אם אתה מישיר מבט לעבר הפעוטות, אתה לא חייב ליישר קו עם השם.

זה לא חייב להיות דביבון, פצפון או פלפלון רק בגלל שהללו מילים מתוקות, קצרות וחביבות.

לזהות שם טוב זה להגדיר זהות

קהל היעד הוא רק אחד מהמאפיינים שעסק עוד בטרם נולד צריך להגדיר, אבל הוא ממש לא היחידי.

סדנאות ליצירה חופשית לבני ארבע לא תואמות סדנאות מחשב לבני אותו גיל. אחרי הכול פנטיום 4 יש רק אחד.

 לסיכום:עבור על חמשת הטיפים והכן רשימה של הפרמטרים שחשובים לך.

 מבחן שטח

אתה מחפש שם קצר קליט ומדליק. ניחוח ישראלי, גוון ילדותי (כי קהל היעד שלך הם גובה מטר), והמהות של העסק שלך היא יצירה לפעוטות, כשהקו המוביל הוא חופש, פתיחות, כיף והנאה.

 אלו מבין השמות הבאים יתאים לעסק?

א. פצפון

ב. פשוש

ג. פיקאסו

ד. טושטוש

 סימנת ד' ? זהו זה!.

 2. שם קצר קליט ומדליק לעסק שמעצב בגדים לבני שנתיים עד עשר, בדגש על נוחות וחומרים טבעיים עם ניחוח חו"ל.

א. סינדרלה

ב. ילדודס

ג. מוגלי

ד. זברה

 התשובה הנכונה היא …ג'!.

למתקשים בפתרון מומלץ לחזור ולקרוא את הרשימה מחדש. עדיין שוברים את הראש? אם להודות על האמת אז גם אנחנו.

אהבתם? מוזמנים לשתףShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone

תגובות

תגובות